Här kommer världens härligaste recept, nämligen halloumiburgare med guacamole och picklad lök. Jag brukar köpa färdiga runda halloumburgare från Max eller Coops egna. Hittar du inte det funkar det lika bra att köpa vanlig halloumi och skära den i skivor. Kombinationen med guacamole och den syrliga löken blir helt underbart. 
 
Du behöver: 
 
Hamburgerbröd
Halloumiburgare alternativt vanlig halloumi
Olja till stekning 
Valfria burgartillbehör såsom sallad, tomat, lime, koriander. 
 
Till löken:
1 dl ättika (12%)
2 dl socker 
3 dl vatten
2 rödlökar
 
Till guacamolen:
2 avokado 
1 vitlöksklyfta
1 msk pressad citron eller lime 
1 liten chili, eller 0.5 tsk sambal oelek
Salt och peppar efter smak
 
Gör såhär:
 
Börja med att göra den picklade löken då den tar längst tid. Blanda ättika, socker och vatten tills sockret löses upp. Skiva rödlök tunt (jag använde mandolin) och lägg i lagen. Låt stå i kylskåp minst 1 timme. Hacka/mosa ingredienserna till din guacamole. Stek din halloumi i olja och servera med valfria hamburgar-tillbehör. Mums!
 
halloumi, halloumiburgare, hamburgare, mat, picklat, recept,

8 kommentarer

Sandra

06 Aug 2018 18:18

Måsste testa! ser riktigt gott ut!

Svar: Det tycker jag du ska göra! :)
Hemmarecept

Emmy

06 Aug 2018 20:12

Vilka underbara recept, alla helt i min smak, så glad att jag hittade hit via Maggans komentarsfält😄 på återseende!

Svar: Tack snälla, vad glad jag blir! Välkommen!
Hemmarecept

Johanna

07 Aug 2018 10:14

Mums så gott! :)

Sara

07 Aug 2018 12:20

Det ser jättegott ut!

Emma Engström

07 Aug 2018 16:30

Halloumi är ju SÅ gott! :D

Sandra

07 Aug 2018 22:09

Åhhh vad glad jag blev när jag hittade din blogg, som jag har letat efter massa nya recept :)

Allt bra med dig annars?
Kram

Svar: Vad kul att höra, välkommen! <3
Hemmarecept

Liselotte Johansson

07 Aug 2018 22:57

Jag är storkonsument av halloumi. Jag har aldrig gjort picklad lök. Det ser gott ut så det ska jag testa att göra. Tack för tipset.

Svar: Det tycker jag verkligen du ska testa, syrligt och gott!
Hemmarecept

Josefine

10 Aug 2018 17:46

Halloumiburgare har jag alltid velat testa men aldrig vågat 😅🙈

Svar: Prova, det är supersmarrigt! 😊
Hemmarecept

Kommentera

Publiceras ej