Wow, i söndags var ni över 100 unika besökare här på bloggen. Så himla kul, välkomna!
 
Jag tänkte att vi firar detta med en grymt god efterrätt. En som inspirerar mig sjukt mycket när det gäller matlagning är Jessica Frej. För ett tag sen la hon upp ett recept på så kallad "Lemon posset", där hon frågade sig varför detta inte slagit igenom i Sverige ännu. Jag bestämde mig för att prova receptet, och nu känner jag exakt samma sak. Huuur kan inte detta recept vara på exakt allas läppar?! Det är så otroligt gott - och innehåller endast 3 ingredienser. Prova!
 
 
 Du behöver - för 4 portioner:
 
3 dl vispgrädde 
1 dl socker 
1 citron, skalet och saften (ca 3 msk)
 
Gör såhär:
 
Koka upp grädde och socker, låt sjuda 3-4 minuter. Tvätta citronen och riv av skalet med ett rivjärn. Pressa ur saften. Ta av grädden från värmen och tillsätt citronskal och citronsaft under omrörning. Vispa snabbt ihop allt ca 30 sekunder med en vanlig visp. Häll upp i 4 glas och låt stå i kylskåp minst 8 timmar. Servera som den är eller med några bär på toppen. Obs! Krämen blir "fast" av att stå i kyla, rör inte om innan servering. 
 
Voilá! Världens godaste efterätt.
citron, efterrätt, lättlagat, mat, recept,

3 kommentarer

Emma Engström

13 Jun 2018 17:24

Men åh mums! :D

Svar: Typ världens godaste efterrätt!
Hemmarecept

Pauline Hurtig

19 Jun 2018 16:37

vad gott :)

bylijo.se

28 Jun 2018 20:58

Har aldrig hört talas om detta. Ska testa det.:)

Svar: Det tycker jag verkligen du ska göra! :)
Hemmarecept

Kommentera

Publiceras ej